joi, 12 martie 2015

Emi Balint: Work in progress

LEIPZIG



Acest caiet l-am început când am fost plecată în Germania cu bursă Erasmus. L-am început pentru că nu știam ce să fac pentru tema de semestru de acolo, pentru că mă simțeam pierdută, derutată. Voiam să lucrez afară, în fața căsuțelor, dar era prea frig așa că, desenam după fotografiile pe care le făceam.





Le-am lucrat în tempera, creion, tuș și cariocă. Mai întai puneam petele, formele în tempera, după care veneam cu mici detalii în creion sau în peniță.












Am lucrat cu mult drag la aceste căsuțe și m-am simțit comfortabil în acest caiet, care m-a ajutat să mă acomodez în Leipzig.


luni, 9 martie 2015

Georgiana Chițac: Work in progress

Rețete în versete

În ultima vreme, pe lângă culorile și pensule mele, m-am jucat cu o fetiță roșcată și cu multe ingrediente. Au ieșit două cărți frumoase de “rețete în versete” așa cum le numește autoarea Simona Epure. 


Fetița mea s-a simțit foarte inspirată și a debordat de entuziasm în bucătărie, asemenea Gretei, personajul central.


De obicei lucrez într-o mare dezordine, printre căni de ceai si cotoare de mere. Din când in când mai vine si cate o pisica care ori se așază pe birou ca o cireașă pe tort, ori îmi bea apa de acuarele, ori e doar in trecere ca să verifice cât am mai lucrat.







... Ascult muzică si încerc sa mă bucur cât mai mult de ceea ce fac, dar recunosc că nu îmi iese întotdeauna, mai ales când am termene scurte de respectat sau când știu ca recompensele nu vor fi pe măsura efortului, ceea ce se întâmplă destul de des in domeniul nostru.
In prezent iau o scurta pauză de la cărțile pentru copii, vreau sa lucrez la un alt gen de ilustrație, încerc să pregătesc o nouă expoziţie.




În aceeși timp aștept cu nerăbdare să apare al doilea volum, "Greta si rețetele ei", la editura All-Galaxia Copiilor. 

vineri, 27 februarie 2015

Mihaela Magopat: Work in progress

Mihaela Magopat: Jurnal ilustrat

Este vorba despre un caiet in care desenez mereu inainte de somn, nu pentru ceva anume sau pentru cineva anume. Caietul este lucrarea. El contine ilustratii incepute, unele pe terminate, altele pe jumatate, unele urate, altele frumoase.




 Acest caiet este ca un personaj care doreste sa fie integrat intr-o poveste, insa eu il ametesc cu desene  fragmentate.






 De multe ori, mai adaug cate ceva desenelor mai vechi, deoarece simt ca paginile imi cer socoteala ca acestea sa aiba un final.






 De obicei desenez cu un liner negru, creioane sau pixuri colorate. Mai sunt momente cand las pagini goale intre desene pentru a putea reveni si picta.


vineri, 20 februarie 2015

Work in progress: Ileana Surducan

Fata Moșului și Fata Babei de Ion Creangă

...Iată câteva imagini din noul meu proiect, deocamdată “în lucru”. E vorba de ilustraţii la povestea Fata Moşului si Fata Babei, de Ion Creanga. Cartea va apărea anul acesta la Editura Vellant.

(Un personaj va avea mai multe expresii - deci mai multe capte pentru acelaşi corp)

Personajele şi decorurile vor fi realizate în 3D, din ceramica şi hârtie, iar ansamblul va fi fotografiat pentru a obţine imaginile finale. Doresc să creez ilustraţii cu o atmosfera aparte, care se bazează foarte mult pe materialitatea obiectelor tridimensionale. 



(Figurinele sunt realizate prin presare materialului în negativele de gips.)



(Negativele pentru capete)



(Negativele pentru corpuri)
Este un experiment care foloseşte tehnicile ceramicii pentru a crea o naraţiune vizuală, şi o adevarata provocare pentru mine. Dar îmi doresc de foarte mult timp să îmbin ceramica şi ilustraţia, iar acum mi s-a oferit prilejul. Procesul este destul de complicat, fiindcă am vrut să realizez figurine cu articulaţii mobile, astfel ca acelaşi personaj să poată fi folosit în mai multe ipostaze. Deocamdată, am modelat păpuşile şi le-am luat negativul. Astfel, pot să le multiplic. Corpurile vor fi asamblate din mai multe elemente, şi fiecare personaj va avea mai multe capete cu diferite expresii.  


(Capul Sfintei Duminici)


(Elementele din care e alcatuita o figurina: braţele şi picioarele sunt articulate - ca să pot aşeza un personaj în cât mai multe poziţii.)



(Capetele cu diverse expresii pentru cinci personaje)

Următorul pas este realizarea costumelor şi a decorurilor.
...Iata primele personaje!



(Fata Mosului)



(Sfanta Duminica)


joi, 19 februarie 2015

Work in progress: Andrei Puică


 CUCA BD




Banda desenată abordează într-o viziune mioritică povestea înființării  Centrului Cultural de la Cârțișoara din județul Sibiu, asociind unitățile etnografice expuse acolo cu niște făpturi denumite „miorițe”. Procesul de strămutare al caselor este la rândul său reinterpretat. Se presupune că în acest univers fantastic,  casele umblau în turme pe meleagurile rustice ale Cârțisoarei, îndreptându-se spre „munți și ceață”, când dintr-o dată, a apărut un câine, „un păstor” care le-a tăiat calea.  Acesta a lătrat, speriându-le atât de puternic, încât o parte din ele au intrat în pământ, iar restul au fugit în toate direcțiile. Povestea se încheie cu plecarea câinelui în căutarea celorlalte miorițe.
Ca și simbolistică, putem întelege prin plecarea miorițelor spre munți, îndepărtarea nostră față de tradiție și implicit părăsirea unor gospodării etnografice. Câinele sau păstorul este acea parte din noi care se zbate să păstreze legătura cu tradiția. Lătratul câinelui reprezintă atitudinea noastră față de tradiție și încercarea disperată de a o salva. Spaima miorițelor uramată de intrarea lor în pământ reprezintă procesul  de strămutare din locul lor natural într-un  muzeu în aer liber. Iar plecarea câinelui în căutarea miorițelor este încercarea noastră constantă de a salva cât mai mult din identitatea noastră culturală.




Animația de față se numără printre primele încercări de a duce banda desenată mai departe.


La realizarea benzii desenate au participat Andrei Puică și Evelyne Krall (echipa KAPE Illustration), iar animarea a fost făcută de Alexandra Keller și Daniel Muntean.