joi, 12 februarie 2015

Work in progress: Oana Ispir


The project I'm working on right now is a little book of rhymes for children about cooking and kitchen, written by Lucia Muntean (Genesis Publishing). As I always like to try something new, this time I planned to combine drawing on paper with computer coloring. I tried  two samples, one drawing in pencil and one in ink. The winner was the ink version, with coloured outlines.

Proiectul la care lucrez acum este o cărticică cu rime pentru copii, legate de bucătărie, scrisă de Lucia Muntean - editura Genesis. Cum îmi place mereu sa încerc câte ceva nou, la acest proiect aveam de gând să combin desen pe hârtie cu colorare pe calculator. Am făcut două probe, una cu desenul în creion şi una cu desenul în tuş. Am rămas cu varianta în tuş, colorata pe calculator inclusiv contururile. 



One requirement was that the reader could find new things at a second reading. That is how the little mouse and the star appeared as characters linking the poems, playing hide and seek in the picture or revolving around the  text.

I choosed in the beginig a range of colors  and a kind of atmosphere that I want to keep. (atmosphere related: we recently renovated the house and I already have had seen already a lot of pictures for inspiration. At my parents, grandparents and my home also , the kitchen is the heart of the house and I hoped the illustrations will catch this atmosphere - the place we all get togheter to eat but also to talk, read, play or learn).

Desenele trebuiau să conţină mici lucruri ascunse care sa fie găsite de cititor doar la o privire mai atentă. Aşa au apărut şoricelul şi steluţa ca personaje ce leagă poeziile, ascunşi în ilustraţie sau gravitând în jurul textului.

Nu sunt cea mai calculată persoană când gândesc o carte dar mă strădui, aşadar mi-am stabilit
de la început o gamă de culori, şi un gen de atmosferă pe care aş fi vrut să o păstrez (cu documentarea stăteam bine deoarece am renovat recent şi am strâns o grămada de poze cu bucătării. Acasă, la părinţi, la bunici şi la mine acum, bucătăria e centrul casei şi voiam ca privind la ilustraţii să vrei să fii acolo, să fie un fel de cald şi de acasă)




I have attached a few ideas that I collect in a notebook and use them when needed here and there.
 I've pined on the wall the first two drawings, because sometimes I get carried away evploring new stuff and lose connection with the rest of the book. When this happens  I look at the first works and try to get back.

Am ataşat şi câteva schiţe, mai mult colectez idei în caiet, pentru compoziţii folosesc foi volante de care scap repede.

Primele doua desene le-am lipit pe pereti, pentru că uneori imi mai pierd direcţia, când fac asta mă uit la primele şi încerc să rămân în temă.


I made an animated gif with the coloring action. For a while I thought  that every drawing made on computer  is „lifeless” but it turns out I just did not spent enough time exploring. Now I think that if it is treated like a piece of paper, with freedom, with hesitations and deletions, mixtures happening right there, the work can become alive.

Cum tocmai am descoperit cum se face un gif animat, vă ataşez şi o animaţie mică cu desfăşurarea acţiunii de colorare. O vreme mi se părea că orice făcut pe calculator nu poate ieşi decât sec, dar acum cred că dacă e tratat ca o hârtie, cu libertate, cu ezitări şi ştergeri, cu amestecuri pe loc, poate să prindă viaţă.



Un comentariu: